Followers

Sunday, July 31, 2011

Cinta itu Abstrak | Fahmi dan Elia

Jejariruncing (smile contest)

Jodoh kat tangan Tuhan. Putus tunang sekalipun, tak semestinya tak boleh bersatu balik. Apa yang kita baca kat surat khabar tak semestinya betul. Daripada anggukkan apa yang media kata, ada lebih baik kalau kita doakan yang terbaik untuk mereka. Kata-kata tu kan satu doa.. Bayangkan kalau sejuta orang berdoa yg terbaik untuk kite. Best tu..

Mungkin ada hikmah disebalik situasi yang berlaku. Apa yang aku harap ialah, ianya dapat memberi ruang kepada kedua belah pihak untuk memahami diri sendiri lebih dalam, orang sekeliling, serta ujian kehidupan yang ditempuhi. Kemudian cari signifikasi terhadap kehidupan selepas mati..Sama gak untuk kita semua..

31 comments:

TeAqArH said...

yeaaaahhhh..setuju2...kite jgn berckp sebab kite sendiri tak tahu cerita..takut ape yg kite ckp tu menjadi fitnah..sia2 je dpt dosa an....^_^..semoga mereka dpt ape yg terbaek utk diri masing2

Ashraf Jalil said...

=) yup2.. ujian dunia semua org tempuh..biasa la tu..

TeAqArH said...

ujian dunia tu sebuah hadiah bg mereka yg beriman....

dunia adalah penjara bg orang yg beriman tetapi syurga bagi org yg tidak beriman...^_^

Ashraf Jalil said...

waa..hebak2..ahli falsafah nih..heheh

Noorul Amera Adnan said...

semoga mereka berdua tabah menghadapi ujian ini meh singgah blog saya : memori ramadan

TeAqArH said...

hebak la sgt....
sekadar perkongsian..kite hidup ni kene share2..lau kite sorg je..baek xyah hidup....ilmu ALLAH ni luas..^_^

syAzAnA said...

hanya dorang jeh tahu masalah yang dorang ada. kalau masih sayang, mesti dorang akan kembali semula kannn? aminnnn...



Salam Bulan Ramadhan kekawan!

SoutulMujahid said...

emm.. rasanya x perlu hebah2kan cerita org. cuba fikir apa perasaan kita pulak kalau org hebah2kan cerita kita

yunZ said...

doakan aku cepat kawen.amiin

Ashraf Jalil said...

SM: cume nak menyampaikan content yg dihebahkan =)

Teaqah: heheh..waa..hebak lagi sekali..

visitme@FaTiN cOrNeR said...

Allah bg ujian tandanya Allah syg, and sebagai peringatan agr xbuat lagi kesilapan..

LuN@_aiDi said...

betui tuh, daripada kiter sebarkan fitnah mengata yg bukan bukan, lebey baik mendoakan yg terbaek utk derang berdua^^ Jodoh semua ditangan Tuhan!

btw SeLamt MenyambuT Ramadhan Yea(=

saiazuan said...

mungkin bkn jodoh.. ad yg trbaik untuk mereka brdua :)

aidaRupanzel said...

agree..semoga kak elia dipermdhkn sgla urusan..

abg ashraf selamat berpuasa :)

ila said...

eh cm bole jado dokte cinte.
hehe

btw selamat berpuasa

Ashraf Jalil said...

selamat berpuasa semua :D

Miss Teo said...

kesian kak Elia. I know how'd she feel . waaa, sedihnya . hope sgt dyorg brsatu blek . AMIN* (:

.:AiN iKeUchi:. said...

betul..setuju banget..doakan yang terbaik sudah.hehe..

selamat menyambut ramadhan al-mubarak..semoga ramadhan ini kita semua akan dilimpahi pahala dan rahmat yang berlipat ganda :)

cira nd said...

yesss sangat bersetuju :)

Ashraf Jalil said...

Miss Teo: Aminn..=)

Ain: selamat berpuasa..=D

Cira: :D

nurul afika said...

jodoh pertemuan ajal maut di tangan tuhan..mungkin ada yang lebih baik untuk dia

esok puasa jangan tak puasa ^__^

Misz Ayu said...

uikkk?putus tunang?

Ashraf Jalil said...

Afika: selamat berpuase..=D

Ayu: hehe.. xbace paper ye~ :P

Marya Hana said...

yolah ashraf oi..

Pyka Rahmat said...

serius terkejut wadehel apa sedang terjadi pada mereka. moga moga bersatu kembali, amin.

cahaya inspirasi said...

kali ke 4 membaca br ada kekuatan nak komen pasal entry ni......
buka2 blog terjojol bijik mata tgok post yg ashraf kuarkan ni...terus hilang migrain yg menyerang sejak slm..ok..first yg bleh ckp sangat sedih...tp as human yg berpegang teguh pd agama Islam...hnya mampu doakan yg terbaik buat kedua2 nya..moga tabah mengharungi dugaan.pasti ada sebab kenapa Allah jadikan sesuatu...

***thanks ashraf kongsi this entry..akk x baca paper pun semlm..
***setuju kata2 ashraf dan teaqarh juga.

Ashraf Jalil said...

Hana: yolah nokk..

Pyka: memang watdetekehel pun..aminn..

CI: btol..ade hikmah :)

Norfatin Suraya said...

abg ashraf, nak bagitau yang fatin ada creditkan nama abg ashraf ye :p just nak inform hehe.

http://potpetbudakini.blogspot.com/2011/08/khairul-fahmi-elia.html

Muaz Faris said...

semoga selamat semua..!

BeloG MTT said...

Mungkin tak ada jodoh..masing masing ada kelemahan.. =..=

Kalau ada jodoh tak akan kemana .. :)

Ashraf Jalil said...

Fatin: okay :D

Muaz: Aminn..

MTT: btol2..jodoh xkemane..:D lgpon diorg mude lg..

Please take your time for this =)