Followers

Friday, December 18, 2009

...and Dynamics.

Alhamdulillah..
Things ended up quite well today..
Despite lack of sleep, and
the outside temperature is -20 degree celsius..gegegege..
Farewell MAAE 2101..

Secare ringkasnye, aku suke sistem final paper utk dynamics yg aku baru settlekan tadi dalam keadaan sakit2 tengkuk ibarat leher tidak mahu menerima kepala.
Sistem die best sebab paper tu ade 6 soalan bertulis tapi mane-mane 5 akan dipilih untuk markah basic n 1 lagi soalan akan dijadikan bonus question(kalo dapat jawab, dapat markah, kalo xdapat xpe..tapi lagi bagus la kalo dapat kan..)

Sistem dah tip top dah ok, tapi aku je yg tak ok sbb ade 2 soalan aku xdapat jawab ngan konfiden (dah 3 kali aku cite pasal konfiden termasuk dlm entry kali ni..bapak bosan). Manakala 4 soalan yg lain aku tak tau la kalo aku ade tercuai kat mane-mane part, n mende ni la yg wat aku agak risau sbb midterm dlu aku pernah wat kecuaian tahap sengal2 tapir angkasa.

Dan Alhamdulillah gak kali ni xde mamat arab yg pinjam pemadam aku time exam math aritu duduk berdekatan ngan aku (bagos!!..kalo ade konpem aku pindah tempat duduk dekat2 sket ngan prof biar die xbrani bersuara).

Ade satu soalan menarik dalam paper tadi iaitu soalan pasal Prof aku (section B) eksiden kete ngan Prof section A dalam perlanggaran kete dari arah yang perpedicular to each other kerana tergesa gesa ke uni. Soalan mintak aku, sebagai investigator utk mengenalpasti Prof mane yg speed up smpai leh eksiden dengan memberi detail2 seperti berat kete diorang, jarak selepas perlanggaran, serta coefficient of friction kat atas jalan tmpt diorang eksiden tu.

Setelah lame Cik Jenab menunggu suaminya pulang dari surau tanpa mengetahui bahawa suaminya pegi lepak2 kat kedai kopi sambil main dam haji, aku pun siap wat soalan tersebut....Nak tau sape speed up? Yaaaaa!! Prof aku a.k.a Professor Motjaba Ahmadi yg speed up!! Cool r Prof.. Camtu baru rock!!

Pastu ade la soalan2 lain pasal coriolis acceleration dimane kitorang kene analyse pergerakan satu objek yg bergerak diatas satu objek lain yg juga sedang bergerak.. Dan memang tiada yang tidak bergerak melainkan yg bergerak-gerak belaka..

Pastu ade la pulak soalan pasal moment of inertia n soalan2 lain yg meminta para2 penjawab soalan utk menggunakan konsep conservation of energy n conservation of momentum.. Ade gak part aku blur2. Mungkin sebab dah lama tak makan pisang.(ade kaitan ke?)

Lpas tamat sudah masa, aku pun berbubut ke UC sama itu Sell dan Faris utk settlekan hal2 tertentu. Lpas tu kami bubut bas 117 , limpas2 Hogs Back sama Bronson road lalu sampi Prince of Wales..Lpastu sampai bustop, kami jalan balik umah. Nasib baik tak ada anjing bubut kami kerana sejuk diluar. Anjing tak brani keluar. (aku tak expert lg la cakap bahasa Sabah..kene blaja ngan Ben lagi nih..)

P/s: aku lapar skang ni. Petang ni nak bli shovel serta barang2 keperluan rumah.






1 comments:

Shafiqa's said...

macam best je.. pasal physic form 4.. hehe

ni subjek apa..? course apa..? tq.:)

Please take your time for this =)