Followers

Wednesday, September 21, 2011

Agenda Semester Ini

Fall 2011.. So far so good, tapi momentum nak jadi rajin agak lambat sikit nak sampai.

Secara jujurnya, perasaan pertama yang aku rasa bila nak memulakan semester ke-8 ni adalah cuak berganda-ganda. Semester kali ni adalah sesuatu yang mencabar untuk aku sebab terpaksa handle 3 projek dalam masa 4 bulan. Berbeza dengan semester-semester sebelum ni yang banyak study teori je, 4th year pulak penuh dengan application + industrial project. Dengan hal yang demikian, aku menjadi seperti orang tongong bila tak nampak the whole picture untuk tugas aku dalam project tersebut. Ye la.. Bile tetibe bos assign korang suruh buat sebijik kete, apa yang perlu dibuat as a first step? Kalau cakap pasal nak bikin enjin, mungkin 50% sel otak aku boleh mati akibat tak mampu nak apply teori-teori yang terlibat. Design, purchase barang, dan cost adalah perkara kritikal yang perlu di consider sepanjang proses..

Dan bermulanya semester ini menandakan tamatnya zaman aku aktif berblogging.. Apa yang ada kat blog ni adalah apa yang diusahakan masa 4 bulan cuti dulu. Bila aku dah kerja nanti, mungkin lagi susah aku nak sentuh blog. Zaman dah berubah, taraf hidup makin naik..Harapan aku kat Malaysia nanti adalah ingin menjadi seorang engineer dan businessman yang berjaya dan mempunyai harta puluhan juta ringgit ke atas. Dalam kepala aku tak terlintas untuk hidup secara sederhana.. Tanah kat selangor, suku ekar je ade yang cecah 300k.. kalau gaji 2k, susah woo nak beli tanah.. By the age of 30, at least aku kene ade sejuta hengget dalam bank account.

Akhir kata, all da best yaw!

P/s: aku pelik masih ramai lagi yg berfikiran "aku kalau takat gaji 2k pun takpelah.. cukup je.."
Hmm.. Mungkin cukup untuk yang tak terfikir nak kahwin, tak terfikir nak beli kereta besar, tak terfikir nak beli rumah, tak terfikir nak sedekah banyak-banyak bila kaya, dan tak terfikir yang: "kalau kita sendiri tak ada mindset nak jadikan kaum melayu kaum yang kaya, sape lagi nak kayakan kita? Bangsa lain?" Hehhh..

9 comments:

ainna baijan said...

all the best bro!

Anonymous said...

good luck ash. less worry okay. I know u can do it.. and i always pray the best for you. aMeen.
ps: gaji juta2 jgn lupa share okaY.

lavenderlover said...

jia you!!!>_<

Flower Detox Tea said...

paling kurang 10k kan....

kathy said...

all the best ^^

Nur Intan Syafinaz said...

Good Luck yaww!Do your best for your final year! Harap dapat jadi engineer terbaik Malaysia!:)

Cahaya Inspirasi said...

good luck ashraf! do the best for ur final year! .semoga apa yg diimpikan menjadi nyata. bagus la klu dari skrg dah ada impian yg macam ni..semoga dipermudahkan segala urusan utk menuju ke arah yg lebih baik.AMIN.

ViSiTmE@FaTiN CoRnEr said...

all the best engenius..!

TeAqArH said...

gudluck ash..:) btol2..setuju..sape nk kayakan kita lau x diri sndri...sampai bila nk bergntung ngn mak bapak..payah lau mentaliti ckup skadar itu..

Please take your time for this =)